És végre bent volt Göbölyös! Nem hiába, most is kiváló történeteket mesélt az elektromos enduro motorozásról. Eközben kiderült hogy emberünk a KTM-nél dolgozik, korábban ez nem hangzott még el, legalábbis az Égéstérben. Sokkal-sokkal érdekfeszítőbb lesz a műsor ha a törzstagokon kívül olyan ember is hallatja hangját aki nem elsősorban újságíró, hanem gyakorlatban is van köze a gépekhez.
Sok szó esett mostanában az elektromos autózásról. Valóban aktuális téma, a csapból is ez folyik és az eladási számok is végre elkezdték tükrözni azt a forradalmat amit már hosszú-hosszú évek óta hangoztat a sajtó az elektromos járművek elterjedésével kapcsolatban. Viszont ez az a téma amihez igazán senki sem ért. Nem tudja senki, milyen gyártmányúak a villanymotorok, pontosan hány kW-osak, víz vagy léghűtésések, milyen paraméterekkel rendelkezik egy motorvezérlő elektronika, mit szabályoz a "battery management system" milyen hatásfokú a regeneratív fékezés, mi határozza meg a töltési időt, stb...
Tehát hiánypótló lenne, egy olyan vendég meghívása a műsorba aki villanyautók fejlesztésével foglalkozik (mint Hanula Barna a motorfejlesztéssel). Sokunkat érdekelne komolyabban egy villanyautó felépítése mert annyit mindenki tud, hogy van a motor, van az akkumulátor, a kettő között pedig valami vezérlő de hogy ennek milyen problémái lehetnek, milyen kihívások adódtak a fejlesztés során, esetleg hány különböző féle típust építenek a már gyártott autókba, na erről kevés információ található meg a neten.
A TCTV-ben Karotta ismét jót élvezkedett a mai összehasonlító teszt tárgyaival. Kicsit öncélú volt de közben gyönyöű képek készültek az autókról. A Hangyász épülése pedig egy külön sztori, a korábbi szerelők mindig szarok de a gányolás mindig a munka végén kerül a műre. Tényleg profi módon dolgoznak rajta de ha kész lesz és a következő átépítést egy következő csapat fogja végezni, biztos vagyok benne, hogy 1-2 csontváz újra és újra ki fog hullani a szekrényből mert ami nem lett 3D-ben számítóbéppel megtervezve arra mindig kell utólag 1-2 kis konzol ami a gányolás igazi melegágya. Kíváncsian várom a végeredményt remélem sok örömöd lesz benne Gábor!
Egy pár szó még a csütörtöki napról. Ugye csütörtökön jelenik meg általában az Égéstér és a TCTV is ami nem valami jó gazdálkodás az erőforrásokkal. Egy napon két ilyen komoly Totalcar produktumot kiszórni a népnek igazán pazarló magatartás. Vissza kellene állni az ősi Égéstér keddi felvételeire, amit aznap közzé is lehetne tenni, ezzel egyenletesebb elosztást biztosítva a TC anyagainak.
Természetesen már nagyon várjuk a holnapi Égésteret. Remélem egy újabb kiváló vendéget köszönthetnek a stúdióban. Addig is szóljon a múlt heti 253. epizód:
Mi lehet a Q egy autó nevében?
A stúdióban: Winkler Róbert, Papp Tibor, Andróczi Balázs, Göbölyös Zsolt